Mindfulness MBSR

1580747794

Ik heb door deze training meer controle over mijn ademhaling, hier ook bewuster mee bezig. Meer vertrouwen en ook meer mildheid t.o.v. mezelf. Bewuster kiezen en tijd vrij maken voor dingen die ik leuk vind.-Femke

LEEF BEWUST – TRAIN JE MIND

De 8-weekse Mindfulness MBSR Training
Wat houdt het in?

Tijdens een Mindfulness Training leer je technieken die je helpen je automatische piloot te herkennen. Daardoor kan je jezelf losmaken van de DOE modus en andere beslissingen nemen bij stress. Dit leidt al binnen de 8 weeks training tot meer bewustwording en ontspanning. Aan de hand van diverse werkvormen oefen en onderzoek je, thuis en met een groep van max. 12 deelnemers, hoe je mindfulness onderdeel van je dagelijks leven kan maken. Het is een training in aandacht. Mindfulness heeft dus niet als doel om je beter te voelen, maar dat je beter gaat voelen. Je krijgt meer afstand van je gedachten en wordt minder meegesleurd door alle gedachten die op een dag langskomen.

De thema’s die aan bod komen zijn onder andere;

-De automatische piloot

-Omgaan met obstakels(zoals pijn)

-Grenzen leren kennen

-Omgaan met stress

-Hoe kan ik het beste voor mezelf zorgen

Dag en tijd(opties):

woensdag 14.00u. – 16.00u.

of donderdag 20.15 u. – 22.15u.

of vrijdag om 09.00u. – 11.00u.

Start volgende training:

do 15 mei 2024 om 20.15 uur

(vanaf 4 inschrijvingen)


VOOR WIE?

voor iedereen die:

  • beter willen leren omgaan met stress
  • beter willen leren omgaan met gedachten, met name negatieve gedachten die kunnen leiden tot piekeren
  • beter willen leren omgaan met (moeilijke) gevoelens
  • willen leren omgaan met (chronische) lichamelijke klachten (pijn) en ongemakken.
  • zich in een druk leven staande willen houden
  • burn-out willen voorkomen
  • bewuster ieder moment willen beleven
  • meer momenten willen vinden van genieten, rust en inkeer

DE EFFECTEN

  • Je functioneert beter met mindfulness. 
  • Je krijgt meer innerlijke rust
  • Je hebt meer afstand van je gedachten
  • Het leven wordt rijker als je de dingen met aandacht doet en je wordt er gelukkiger van
  • Open aandacht voorkomt het verzanden in een tunnelvisie. Je ziet meer mogelijkheden. 
  • Door mindful aandacht te hebben voor je gedachten en gevoelens verwerk je lastige emoties.
  • Door mindful aandacht te hebben voor je omgeving voel je je meer verbonden.
  • VRAGEN? Neem contact op!

Ik heb geleerd de confrontatie aan te gaan, om de angstmomenten te overwinnen. Door vooral  ademhalingsoefeningen te doen, kreeg ik rust, en ontspanning. -Anny

Investering:

Die kosten zijn € 347,- ( via de werkgever €400)

Informatie over vergoedingen via de zorgverzekeraar: Mindfulness vergoeding (update: 2024) – Zorgwijzer

Hierbij zijn inbegrepen het intakegesprek, 8 bijeenkomsten, begeleiding en oefeningen voor thuis.

Via de werkgever:

Veel organisaties en bedrijven geven (deels) een vergoeding voor het volgen van een Mindfulness training. Sinds de invoering van de Wet Verbetering Poortwachter zijn werkgevers verplicht hun werknemers te beschermen tegen werkstress en hebben er doorgaans ook een budget voor. Hiernaast kunnen werknemers vaak ook een beroep doen op een scholingsbudget of een budget voor persoonlijke ontwikkeling. Neem voor de mogelijkheden contact op met de HR-afdeling van je bedrijf.

Mindfulness na de training: 

Tijdens de laatste sessie wordt je uitgenodigd om Mindfulness te intrigeren als dagelijks onderdeel van jouw leven. Tevens heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan een Stilte dag of de wekelijkse yoga lessen.

Een Stilte dag helpt je om je mindfulness meditatie beoefening te verfrissen en te verdiepen. Je doorbreekt jouw dagelijkse routine, even uit het snelle leven en gaat een dag in waar je even niets hoeft, alleen maar te zijn. Je leert jezelf met mildheid en vriendelijkheid te ontmoeten in de stilte.

 Wat te verwachten tijdens deze stilte dag mindfulness:

– Mindful-yoga
– Liefdevolle vriendelijkheid oefeningen zoals de bodyscan
– Loopmeditatie, zit meditatie
– Mindful luisteren
– Hoe stilte een plek te geven in ons (drukke) dagelijkse leven

Ook tijdens de lunch (die je zelf mee neemt) wordt er in stilte gegeten. Aan het einde van de dag is er ruimte om ervaringen te delen.

Wat een prachtige Stilte dag was het. Echt een cadeau voor jezelf! Even een dag in jezelf kunnen zijn. De tijd vloog om mede door de afwisseling van de oefeningen die zowel binnen als buiten werden gehouden. Aan het eind van de dag weer heerlijk opgeladen naar huis. -Joke

Stilte dag

Wil jij een dag volledig tot rust komen? Je bent in stilte en je laat je gewoon in die stilte begeleiden. Je zult merken dat stilte een weldaad is en je tot ontspanning brengt.

We maken aan het begin van de dag kennis met elkaar en daarna gaan we in stilte verder. Aan het eind is er gelegenheid om even de persoonlijke ervaring te delen.

Op de Stilte dag zijn er yoga- en meditatie oefeningen (zitmeditaties en bodyscan) en buiten bosbaden oefeningen. Er is een lunch-pauze van ongeveer ¾ kwartier, waarbij thee geschonken wordt en waar men het eigen meegebrachte lunchpakket kan gebruiken. De lunch wordt ook in stilte gebruikt en is onderdeel van de Stilte dag.

Draag dus gemakkelijk zittende kleding en vergeet niet een lunch pakketje mee te brengen. Voor het overige is alles aanwezig, stoelen, kussens en plaids.

Wat een mooie ervaring om in stilte te zijn. Wat het mij deed ik voelde rust en mijn zintuigen stonden open. Ik hoefde niks maar weert geraakt door het moment. En dat in een wereld waar je overal iets moet. Dank je wel Bianka. -Maria